mihai.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
    test
     
    Peter Louter is een leugenaar
    Peter Louter is een leugenaar

    Peter Louter verandert citaten van teksten om leugens te verkondigen en daarna, als hij betrapt wordt, wist hij de sporen uit. Al zijn citaten, die ik tot nu toe heb gecontroleerd, waren schaamteloze leugens. Neem bijvoorbeeld het volgende citaat van Tariq Ramadan: "De islamitische juristen moeten manieren bedenken waar deze verbeteringen (islamisering) stapsgewijs kunnen worden doorgevoerd op de diverse gebieden van het recht: van het huwelijkscontract tot het erfrecht, tot het gebied van financieën en handel", dat Peter Louter van pagina 129 uit het boek “Westerse moslims en de toekomst van de islam” gebruikt.
    Wat Peter hier beweert is dat Tariq Ramadan in dit stukje pleit voor islamisering van het Westen, dat de islamitische geleerden huwelijkscontracten, erfrecht en andere gewoonten in de Westerse maatschappijen moeten introduceren. Peter heeft het citaat zelf gefalsificeerd door het woord “(islamisering)” er aan toe te voegen. Geconfronteerd met de fraude geeft Peter de volgende uitleg: “De toevoeging die in tussen haakjes plaatste was volkomen in overeenstemming met de context en noodzakelijk om het citaat begrijpelijk te maken.” Dus uit de context zou men moeten begrijpen dat Ramadan hier een Westerse islamisering bepleit.

    Ik zal hieronder de context uit de Engelse versie plaatsen en aantonen dat Ramadan spreekt over een aanpassing van Islam zelf en niet van een islamisering van het Westen. Met vette letters is de zin, die Peter in de Nederlandse versie heeft geciteerd:

    “When this is understood, it is the responsibility of Muslims to study with legal scholars every situation in which difficulties could arise, for example, in matters concerning obligatory insurance, inheritance, and marriage. Rules would have to be formulated—as they already have been on numerous points—taking into account the legislation of the country, the teachings of Islam (in the light of its five essential rules, already noted), and needs arising from the environment Muslims are faced with. This requires meticulous legal work: the legislation in the various Western countries is not the same and is not closed; it provides scope for interpretation and application. Moreover, there are legally recognized procedures to which Muslims may revert to deal with their situation in a way that accords closely with their conscience. This requires that they work within the limits of what the law allows in order to find an adaptation as close as possible to the teachings of Islam.

    One often finds that only an apparent contradiction exists and that working toward adaptation within the margins allowed by the law provides some interesting solutions (in the areas of legal interpretation and strict jurisprudence). It is for Muslim jurists to consider how these arrangements can be managed by working in phases and in various areas of law—from marriage contracts and inheritance to the area of finance and commerce. At the end of this stage in our reflection, three principles can be explicitly formulated: first, the Islamic sources allow Muslims to live in the West. Second, they are under the authority of an agreement whose terms must be respected as long as they do not force Muslims to act against their conscience. Third, if a clear conflict of terms of reference occurs, which is very rare, a specific study should be carried out by Muslim jurists to determine, by formulating a legal opinion (fatwa), the types of adaptation that may be possible and that might provide the Muslim with a satisfying solution, both as a practicing believer and as a resident and/or citizen. It is clear, from the preceding observations and in the light of the Islamic sources, that it is illegitimate for a Muslim living in the West to act against the law, or to commit acts of abuse, embezzlement, or fraud. Once an agreement is concluded, to act according to the law is in itself a way of worshiping God.”
    - Tariq Ramadan, "Western Muslims and the Future of Islam", Oxford University Press, 2004, pag 95-96

    Het is evident uit de hele passage dat Ramadan op zoek is naar manieren om de islam aan te passen aan de wetten van de landen waar moslims wonen. Hij heeft het in dit stukje absoluut niet over een islamisering van het Westen. Peter daarentegen heeft de citaat uit de context gerukt en een “(islamisering)” eraan toegevoegd, omdat de tekst zelfs zonder context zijn leugen niet ondersteunt. We hebben dus hier een duidelijk geval van een schaamteloze bedrieger.
     

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Hou mij op de hoogte
    Ik wil op de hoogte gehouden worden
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl